Organizačná štruktúra úradu
Organizačná štruktúra Obecného úradu v ŠOPORNI
Obecný úrad v Šoporni je výkonným orgánom Obecného zastupiteľstva v Šoporni a starostu obce. Zabezpečuje organizačné a administratívne veci obecného zastupiteľstva a starostu obce ako aj orgánov zriadených obecným zastupiteľstvom. Obecný úrad nemá právnu subjektivitu.
- zabezpečuje písomnú agendu obce a orgánov obecného zastupiteľstva a je podateľňou písomností obce
- zabezpečuje odborné podklady a iné písomnosti na rokovanie obecného zastupiteľstva a komisií
- vypracováva písomné vyhotovenia všetkých rozhodnutí starostu vydaných v správnom konaní
- vykonáva nariadenie obce, uznesenia obecného zastupiteľstva a rozhodnutia starostu,
- koordinuje činnosti organizácií a ďalších subjektov vytvorených obcou
- organizačne a technicky zabezpečuje plnenie úloh štátnej správy prenesených na obec
Prácu obecného úradu organizuje prednosta Obecného úradu v Šoporni. Vnútornú organizáciu obecného úradu, najmä jeho členenie, pôsobnosť jednotlivých útvarov, zásady riadenia, zásady organizačnej štruktúry a tiež ich vzájomné vzťahy, upravuje Organizačný poriadok Obecného úradu v Šoporni.
Prednosta obce na zabezpečenie vyššie menovaných úloh riadi prácu obecného úradu, ktorý pozostáva z:
- aparátu Obecného úradu v Šoporni
- referátov, ktoré plnia úlohy na úseku prenesených výkonov štátnej správy
- ostatných pracovníkov obecného úradu
1. Aparát Obecného úradu v Šoporni pozostáva z nasledovných samostatných odborných referátov:
- referát sekretariátu, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a zabezpečuje hlavne úlohy na úseku podateľne, registratúry, zabezpečuje písomnú agendu orgánov obce, archiváciu, vedie pokladňu, zabezpečuje hlásenia v rozhlase, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
- referát ekonomiky, ktorý pozostáva z jedného pracovníka a zahŕňa kompletnú agendu všeobecného účtovníctva, rozpočtovníctva a styku s bankami, vypracováva rozbor hospodárenia, výkazníctvo, zabezpečuje finančné operácie medzi ZŠ a obcou, vedenie dokumentácie a evidencie obecného majetku a odpisov, inventarizáciu, vysporiadanie majetkovo-právnych vzťahov, fakturácie, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
- referát miezd, personalistiky, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a zabezpečuje vedenie mzdovej a personálnej agendy, vedie komplexnú agendu v oblasti pracovno‑právnych záležitostí, služieb poskytovaných obcou, zodpovedá za dodržiavanie právnych zásad a noriem v oblasti hospodárenia s fondom pracovného času a prekážok v práci u zamestnancov, vyhotovuje zápisnice a uznesenia Obecného zastupiteľstva v Šoporni, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
- referát daní a poplatkov, ktorý pozostáva z dvoch pracovníčok a zabezpečujú agendu daní a poplatkov obce, vedú evidenciu daňovníkov, vydávajú rozhodnutia o daniach a poplatkoch, evidenciu SHR a podnikateľov obce, spolupracujú na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
- stavebný referát, ktorý pozostáva z jedného pracovníka a vykonáva agendu súvisiacu s činnosťou stavebného úradu, zabezpečuje ochranu životného prostredia na území obce, vykonáva správu miestneho poplatku za vodu a kanlizáciu, vedie evidenciu pohľadávok a nedoplatkov, evidenciu poplatkov ČOV, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
- referát matriky, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a zabezpečuje aj prenesený výkon štátnej správy na úseku registra obyvateľstva, osvedčovanie podpisov a listín, vedie evidenciu cintorínov ako aj evidenciu hrobových miest, evidenciu pre zbor pre občianske záležitosti, zabezpečuje a zúčastňuje sa občianskych obradov, zabezpečuje hlásenia v rozhlase, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
- referát knižnice, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a zabezpečuje požičiavanie kníh a vedie databázu kníh, organizuje obecné kultúrne akcie, participuje na tvorbe obecnej kroniky, zabezpečuje rozvoz obedov dôchodcom, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku .
- referát sociálnych vecí, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a má na starosti agendu sociálnych vecí, služieb poskytovaných obcou, opatrovateľky, vykonáva šetrenie v domácnosti občanov, ktorým bude poskytnutá alebo sa poskytuje opatrovateľská služba, zabezpečuje hlásenia v rozhlase, zabezpečuje agendu civilnej ochrany, vybavuje sťažnosti, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
- hlavný kontrolór obce, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a plní úlohy podľa zákona č. 369/1990 Z. z. a Uznesení OZ v Šoporni.
1. Prenesený výkon štátnej správy
V rámci preneseného výkonu štátnej správy má obec zriadený Spoločný stavebný Úrad v Seredi, ktorý zabezpečuje pre Obec Šoporňa a ďalšie združené obce agendu na úseku stavebného úradu, cestnej dopravy, drobných stavieb a pod. Jej náklady uhrádza v primeranej výške Obec Šoporňa.
Na základe dohôd o vykonaní práce a pracovnej činnosti pre Obec Šoporňa pracujú členovia súboru Važina, Važinka.
1. Ostatní pracovníci obecného úradu
V rámci zabezpečenia služieb obyvateľstvu obec zamestnáva na úseku údržby a verejnej zelene štrnástich pracovníkov na 12,5 úväzku na zabezpečenie kompletnej údržby obce (komunikácie, osvetlenie, údržba všetkých obecných budov, vodič, správca – údržbár budov a zariadení obce, kurič v plynových kotolniach, vrátane starostlivosti o požiarne uzávery, separácie odpadov a starostlivosti o verejnú zeleň) a správa vodovodu a ČOV. Referát zabezpečuje aj koordináciu činnosti aktivačných pracovníkov, koordinuje činnosť UoZ ÚPSVaR, v prípade potreby navyšuje počet pracovníkov na dobu určitú prostredníctvom rôznych projektov v súčinnosti s ÚPSVaR a 1 pracovník zabezpečuje činnosť športového klubu a údržbu celého areálu ŠK.
Obec Šoporňa zamestnáva jednu upratovačku, ktorá zabezpečuje práce spojené s upratovaním všetkých priestorov budov obecného úradu a ostatných priestorov obce a podľa potreby pomáha pri príprave obecných akcií a reprezentačných akcií obce.
Presný popis práce je rozpísaný v pracovnej náplni každého zamestnanca, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou osobného spisu zamestnanca.
V Šoporni, dňa 01.11.2016
Mgr. Adrián Macho
Starosta obce
Zoznam zamestnancov
Telefón:
- Mgr. Adrián Macho 0908 436 660
- Ing. Martin Gála 0908 772 932
- Lenka Gálová 0940 633 914
- Michaela Špániková 0940 633 916
- Ing. Matúš Šajbidor 0940 633 917
- Alena Švecová 0940 633 918
- Mgr. Katarína Búranová 0940 633 919
- Zuzana Belúchová 0940 633 920
- Miroslava Cehláriková 0940 633 921
- Daniela Vozárová 0940 633 922
- Veronika Plešová 0940 633 923
- Mgr. Renáta Petrovská 0940 633 924